Number of items at this level: 24.
A
Afshar, Naeimeh
(2023)
Production and Perceptual Representation of American English Vowel Sounds by Monolingual Persian and Early Bilingual Azerbaijani-Persian Adolescents.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Alkhrisheh, Hazim Taisir Dayij
(2022)
Language Learning Effort in Relation to Proficiency, Motivation, Critical Thinking, and Multilingualism.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
F
Farran, Bashar M. M.
(2022)
The Perception and Production of American English Sounds by Palestinian Arabic Adolescents.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
H
Hamvas, Gábor
(2017)
Ekphrasisok az ezüstkori eposzirodalomban.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Huszthy, Bálint Benedek
(2019)
How can Italian phonology lack voice assimilation?
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
I
Ihász, Petra
(2023)
Event-Related Potentials in the Study of Hungarian-English Bilingual Visual Word Recognition.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
J
Juhász, Erika
(2013)
A Húsvéti krónika új kritikai kiadásának előkészületei (Prolegomena).
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
János, Eszter Szidónia
(2018)
Kultur- und Literaturvermittlung in der Temesvarer Zeitung (1871-1882).
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
K
Keresztes, Júlia
(2019)
Pied-Piping in Hungarian- an Experimental Investigation on the Restriction on Pied-Piping in Hungarian A-bar Movements.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Khelifa, Alaeddine
(2022)
Motivation and Attitude of International Students Towards Learning Hungarian : Macro- and Micro Analyses.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Kitzinger, Arianna Ilona
(2015)
Multilingual and Multicultural Challenges in a Hungarian Kindergarten = Multilingvális és multikulturális kihívások egy magyar óvodában.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Kormos, Erik
(2018)
Az Újszövetségi hapax legomenonok paradigmái : A Galata-levél súlypontjai.
PhD thesis, Károli Gáspár Református Egyetem.
M
Marzban, Sheida
(2024)
Second Language Learners’ Strategies Of Reading Multimodal Texts: The Effect Of Social Media Use On Reading.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Mayer, Edina Zsuzsanna
(2016)
A BUDAKESZI NÉMET NYELVJÁRÁS
NÉHÁNY MORFOSZINTAKTIKAI JELENSÉGE.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Máté, Réka
(2024)
Individual Varieties of Language Maintenance: The Example of Transcarpathian Hungarians.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Mészáros, Tamás
(2011)
A rhamnusi Antiphón.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
P
Pilbauer-Horváth, Lilla
(2024)
Learning across languages: A multilingual awareness-raising project in third language teaching.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Pintér, Lilla
(2017)
A kimerítő értelmezés elsajátítása különböző fókusztípusok esetén.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
S
Szabó, Réka
(2014)
Metaforák és szimbólumok: C. G. Jung szimbólumértelmezése és a fogalmi metaforák elméletének összevetése.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Szebelédi, Zsolt
(2017)
Szerémi György Epistolájának elemzése.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Szilágyi, Laura Menta
(2021)
Kolophóni Nikandros Alexipharmakája.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Szücs, Márta Zita
(2016)
A célzás, a metafora és az irónia megértésének kognitív, nyelvi és metapragmatikai összefüggései óvodáskorban.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
U
Urbán, Péter
(2018)
Fejezetek a magyar politikai publicisztika 17. századi történetéből.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
V
Váginé Huszthy, Júlia Alma
(2010)
Volgarizzamenti biblici nella Toscana medievale : Una versione anonima dei vangeli.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
This list was generated on Mon Oct 7 03:08:54 2024 CEST.