Number of items at this level: 26.
A
Aziez, Feisal
(2021)
The long-term impact of learner-learner interaction on L2 English development.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
B
Bartoss, Réka
(2009)
Analisi filologica dei testi poetici del codice Zichy.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
C
Chali, Keresa Kumera
(2024)
Exploring Language Policy and Practices in Ethiopian Higher Education Institutions towards Multilingualism : A case study of Mattu University.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Csillik, Éva
(2020)
The forms and functions of pedagogical translanguaging in Hungarian heritage language education. A case study of Hungarian-English emergent bi-, and multilinguals in early childhood classrooms in New York City.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
D
Dömötör, Éva
(2022)
Demonstratívumok konstrukciós megközelítésben.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
E
Egedi, Barbara
(2012)
Coptic noun phrases | Kopt főnévi szerkezetek.
PhD thesis, ELTE.
F
Failasofah, Failasofah
(2021)
Foreign language teachers’ attitudes towards multilingual pedagogy in Indonesia: an explanatory sequential study.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Ferenczi, Zsanett
(2023)
Automatic dictionary building methods for finno-ugric languages.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
G
Gnitiev, Sergei
(2023)
First language attrition among Russians living in Hungary.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
H
Hegedűs, Veronika
(2013)
Non-verbal predicates and predicate movement in Hungarian.
PhD thesis, Tilburg University.
K
Kohlmann, Ágnes
(2016)
Diszlexiás idegennyelv-tanulók szókincsének szerkezete.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
L
Lakatos, Máté
(2022)
Hinni és tenni: hit és cselekvés kapcsolata, és ezek háttere a vallási tanításban Sajjid Quṭbnál, a ǧāhilijja terminus vizsgálatán keresztül szemléltetve.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Langó-Tóth, Ágnes
(2022)
A magyar rekurzív szerkezetek elsajátítása.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Lengyel, Zsófia
(2021)
Bilingual written word recognition of learners of English in a vocational secondary school.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Literáty, Zoltán
(2009)
Homiletika és retorika. Múltbeli kapcsolatuk és jelenkori lehetőségeik (homiletikatörténeti áttekintés).
PhD thesis, Károli Gáspár Református Egyetem.
Lánczky, István
(2020)
Individuation of Material Substances in Avicenna’s Philosophy.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
M
Mambetaliev, Askarbek
(2023)
Language Policies, Attitudes, and Beliefs in Kyrgyzstan.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Molnár, Claudia
(2021)
How effective are Teacher Education courses in developing confident, communicative language teachers?
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Mércz, András
(2022)
The Syriac correspondence of Andreas Masius and Moses of Mardin.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
N
Ning, Puyu
(2023)
Interactional Explanation: A Pragmatic Perspective.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
Nshiwi, Darin
(2021)
The effect of metalinguistic awareness and the previously learned foreign languages on fourth language acquisition by adult learners.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
P
Piukovics, Ágnes
(2021)
Phonological and non-phonological factors in non-native pronunciation acquisition.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
S
Salah, Rania
(2023)
Language attitudes and motivation of the Tunisian youth: English language learning after the 2011 revolution.
PhD thesis, Pannon Egyetem.
Szebelédi, Zsolt
(2017)
Szerémi György Epistolájának elemzése.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
T
Turi, Gergő
(2020)
Quantifier Scope Ambiguities in Hungarian.
PhD thesis, Pázmány Péter Katolikus Egyetem.
V
Virághalmy, Lea
(2002)
A homjakovi ekkléziológia szókincsének
szemantikai elemzése.
PhD thesis, ELTE.
This list was generated on Mon Oct 7 04:35:03 2024 CEST.